woensdag 1 maart 2017

Week 3

Deze week heb ik me volledig gefocust op het uitwerken van de controls. Eerst zat de player vast aan de camera. Hierdoor bewoog de camera constant als de player bewoog. Daardoor leek het personage niet te leven en voelde alles veel te statisch aan. Hier moest iets aan gebeuren.
Het eerste wat ik heb veranderd is dat het mouselook script vast zit aan de player in plaats van de camera. Zo heeft de speler direct controle over het personage. Toen moest ik zorgen dat de camera de speler ook daadwerkelijk volgt. Dit heb ik opgelost op de volgende manier:


transform.position = new Vector3 (character.transform.position.x, character.transform.position.y, character.transform.position.z);
transform.rotation = Quaternion.Lerp(transform.rotation,character.transform.rotation,.3f);

De positie van de camera wordt direct bepaald door de positie van de speler. Voor de rotation heb ik een lerp gebruikt, zodat de speler zich niet constant direct voor de camera bevindt.




Voor nog meer bewegingsvrijheid heb ik tilt toegevoegd, bestuurd met de a en d toetsen. Dat heb ik op de volgende manier opgelost:

transform.RotateAround(transform.position, transform.forward, Time.deltaTime * -900f);



Dit is nog niet het meest efficient. Aan het einde van de beweging schommelt het scherm, dus hier moet ik een oplossing voor verzinnen. Verder kan het personage niet verder draaien dan 90 graden, en ik wil hoe dan ook een salto kunnen maken met mijn dorito.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten